Grasrotandelen

Økonomisk støtte til lokale lag og foreninger

NB ! Dette går ikke på bekostning av innsatsen din eller premien din.

Nå kan du som er kunde hos Norsk Tipping  øremerke fem prosent av spillebeløpet til lokale lag og foreninger. Dette kan bety god penger for Sandvikens Mandskor.
Grasrotandelen gjelder for alle Norsk Tippings spill untatt Flax og Extra.
Grasrotandelen heter beløpet som fungerer som en slags kompensasjon for tapte automatinntekter for frivillige lag, klubber, organisasjoner og foreninger på lokalt nivå. Organisasjonen må være registrert i Frivillighetsregisteret.

For å spille i Norsk Tipping må du ha et registrert spillekort. Når du skal spille, kan du gå til kommisjonæren og oppgi organisasjonsnummeret eller navnet på organisasjonen du ønsker at pengene skal gå til. Organisasjonen registreres elektronisk på ditt kort, og gjelder hver gang du spiller, og «din» organisasjon får andelen helt til du endrer mottaker. Du har alltid full oversikt over hvem du støtter. På Grasrotandelen.no kan du også følge med på hvor mye «ditt» lokallag har mottatt gjennom ordningen. Utbetaling til lagene skjer tre ganger årlig. Oversikten viser også hvor mange som støtter det enkelte lag.

Sandvikens Mandskor er registrert i Frivillighetsregisteret i Brønnøysund med Org.nr: 993772917